7, dec. 2021
Sesiuni, utilizatori și vizualizări de pagină – înțelegerea diferențelor
Neînțelegerea diferenței dintre Sesiuni, Utilizatori și Vizualizări de pagină este de fapt cea mai frecventă problemă cu care ne întâlnim când lucrăm cu clienții noștri.
Ce este Vizualizări de pagină (Afișări)?
O vizualizare de pagină este o interacțiune de bază cu un site web. Este un sinonim pentru Hit. Folosim termenul Hit pentru a descrie dimensiunile pachetelor noastre de trafic.
Mai simplu spus, atunci când deschideți un site web, dvs., în calitate de Utilizator, creați o sesiune și deschideți o pagină care generează o vizualizare de pagină. Dacă faceți clic pe un link care navighează către o altă pagină, creați o altă vizualizare de pagină. Cu toate acestea, încă utilizați aceeași sesiune și sunteți în continuare același utilizator.
Totul înseamnă că atunci când o pagină de pe site-ul dvs. se deschide, este declanșat un nou eveniment de vizualizare a paginii. Deci, numărul de afișări de pagină este egal cu numărul de ori când paginile de pe site-ul dvs. web au fost deschise, inclusiv atunci când apăsați pe reîmprospătați pagina în browser.
Ce este Sessions?
Când închideți browserul și îl deschideți din nou după ceva timp, sunteți în continuare același utilizator, dar unele dintre istoriile dvs. s-au pierdut și deschideți o nouă sesiune și, desigur, o nouă vizualizare de pagină.
Puteți crea mai multe vizualizări de pagină în interiorul unei sesiuni, astfel încât numărul de sesiuni să fie întotdeauna mai mic decât numărul de vizualizări de pagină.
Cuvântul Sesiune de aici este un sinonim pentru Vizită, deci numărul de Sesiuni este de fapt numărul de Vizite.
În Google Analytics, aveți o valoare numită „Pagini/Sesiune”, care arată numărul mediu de pagini deschise de fiecare vizită pe site-ul dvs. web. Nu există „cea mai bună” valoare pentru Pagini/Sesiune. Fiecare site are propriile sale, în funcție de tipul de conținut pe care îl are site-ul. Poate fi destul de scăzut pentru bloguri, deoarece vizitatorii vin de obicei de la Google pentru a citi un anumit articol, iar pentru site-urile web de servicii, poate fi destul de mare deoarece utilizatorii interacționează cu multe pagini.
Ce este Users?
Dacă vă deschideți site-ul web de pe alt computer, veți fi numărați ca utilizatori noi, deci, cu alte cuvinte, numărul de utilizatori este numărul de persoane diferite care v-au deschis site-ul. Dacă deschideți și deschideți din nou browserul, veți fi același Utilizator care face diferite sesiuni și vizualizări de pagină.
Unul dintre parametrii legați de utilizatori în Google Analytics este „Rata de returnare”, care arată cât de des se întorc Utilizatorii pe site-ul dvs. realizând noi Sesiuni. De exemplu, dacă aveți o rată de returnare de 10%, înseamnă că 1 din 10 sesiuni a fost realizată de aceiași Utilizatori care v-au vizitat site-ul cu ceva timp înainte, deci veți avea 90 de utilizatori și 100 de sesiuni.
Opusul ratei de returnare este Utilizatorii noi care arată procentul de vizitatori care vă vizitează site-ul pentru prima dată. Dacă aveți o rată de returnare de 10%, atunci valoarea Utilizatorilor noi este de 90%
Este destul de clar că numărul de utilizatori nu poate fi mai mare decât numărul de sesiuni sau afișări de pagină.
Cum să găsiți sesiuni, utilizatori și vizualizări de pagină în Google Analytics?
Rapoartele de bază privind traficul din Google Analytics se află în secțiunea Public.
Faceți clic pe Audience(1) în meniul principal din stânga, apoi alegeți primul link Prezentare generală(2) și, de obicei, în mod implicit, ajungeți la un raport zilnic de sesiuni pentru câteva zile recente. Acum trebuie să schimbăm raportul la Utilizatori sau Vizualizări de pagină unul. Pentru aceasta, faceți clic pe meniul drop-down (3) din colțul din stânga sus al diagramei și alegeți tipul de raport de care aveți nevoie.
- 0
- De royalwgint



