15, iul. 2022
Ce este o „Dimensiune” în Google Analytics?
Rapoartele Google Analytics vă oferă informații esențiale legate de traficul pe care îl experimentează site-ul dvs. Informațiile astfel acumulate se dovedesc a fi critice în luarea deciziilor de afaceri, deoarece toate datele sunt centrate pe client și, prin urmare, sunt de primă importanță.
O multitudine de rapoarte pot fi obținute folosind Google Analytics – timpul mediu de interacțiune al fiecărui utilizator care vă vizitează pagina, un număr de conversii, locul în care sunt utilizatorii dvs. de pe tot globul, produsele dvs. cele mai vândute, rata de reținere a utilizatorilor etc. așa mai departe.
Rapoarte Google Analytics
Puteți găsi datele necesare în următoarele 4 tipuri de rapoarte când vă conectați la contul dvs. GA:
Public – Acest lucru vă ajută să aflați mai multe despre vizitatorii dvs., cum ar fi de unde provin, ce dispozitive folosesc pentru a vă accesa site-ul și interesele lor.
Comportament – Acest raport vă ajută să examinați rata de respingere, paginile vizitate pe sesiune și timpul investit în navigarea prin conținutul oferit pentru a vedea cât de bine site-ul dvs. implică utilizatorii.
Conversii – Cu aceasta, puteți verifica dacă utilizatorii își finalizează tranzacțiile și obiectivele inițiate și produc venituri la rata dorită.
Achiziție – Puteți afla cum îți găsesc oamenii site-ul web folosind aceste date: prin motoarele de căutare, rețelele sociale sau recomandările de site-uri web. Este o măsură importantă de luat în considerare atunci când decideți ce metode de marketing pe internet atrag numărul maxim de vizitatori pe site-ul dvs.
Elementele de bază ale rapoartelor Google Analytics
Rapoartele Google Analytics (GA) sunt construite din diferite atribute ale clienților sau utilizatorilor site-ului dvs. Aceste atribute sunt fie numerice, fie nenumerice. Cele numerice sau cantitative sunt cunoscute sub denumirea de „Metrici”. Cele nenumerice, pe de altă parte, reprezintă un atribut calitativ al utilizatorilor și se numesc „Dimensiuni”.
Exemple de valori sunt numărul de utilizatori, sesiunile, rata de respingere etc. Pe scurt, toate au reprezentări numerice.
Dimensiunile sunt mărimi fizice care descriu un aspect al utilizatorului, dar nu sunt exprimate în numere. Vom arunca o privire microscopică asupra diferitelor dimensiuni pe care Google Analytics le deține pentru noi.
Tipuri de dimensiuni GA
Există trei subcategorii de dimensiuni, așa cum se găsesc în instrumentul Google Analytics.
Dimensiunea principală: oferă o vedere generală a valorilor de performanță ale utilizatorului (sesiuni, venit, rata de conversie etc.) referitoare la acea dimensiune, de exemplu, pentru sursă/mediu.
- Dimensiune secundară: o dimensiune secundară poate fi adăugată la raportul GA selectând din lista derulantă pentru a obține mai multă claritate cu privire la comportamentul utilizatorului pentru atribute suplimentare. De exemplu, să presupunem că alegeți „Categoria dispozitiv” din opțiunile Dimensiunii secundare. În acest caz, valorile utilizatorilor pot fi observate mai precis în funcție de tipul de dispozitiv de pe care aceștia au accesat site-ul dvs.
- Dimensiuni personalizate: acestea pot fi create personalizat în rapoarte prin sincronizarea GA cu o bază de date terță parte, de exemplu, o bază de date CRM. Acestea îi ajută pe proprietarii de site-uri web să urmărească mai multe puncte de date minuscule care ar putea fi de o importanță esențială pentru afacerea lor.
Dimensiuni primare
Există mai mult de 20 de parametri primari disponibili pentru rapoartele GA. Vom analiza acum în profunzime, unul câte unul, cele mai importante tipuri de dimensiune primară disponibile pe Google Analytics.
Conținutul reclamelor: această dimensiune selectează toate categoriile identificabile de reclame pe care le-ați publicat pe site-ul dvs. web și analizează activitatea utilizatorului și valorile legate de utilizator pentru acele tipuri individuale de conținut publicitar. Prima linie a fiecărei reclame pe care o publicați și etichetele utm_content utilizate în campaniile etichetate formează baza acestei dimensiuni.
Browser: Această dimensiune se explică de la sine. Browserul pe care îl folosește fiecare utilizator în timp ce vă vizitează site-ul web servește ca o dimensiune analitică importantă. Datele utilizatorului sunt separate pe baza acestui fapt.
Versiunea browser: încă o dimensiune simplu de explicat, versiunea browser ajută la analiza comportamentului utilizatorului.
Campanie: numele pe care le atribuiți campaniilor de anunțuri sau personalizate pe care le-ați etichetat manual cu un parametru utm_campaign formează baza acestui parametru. Campaniile dvs. Campaign Manager 360 sau Search Ads 360, dacă acele conturi de publicitate Google Marketing Platform sunt conectate la Google Analytics, oferă rezultate pertinente cu privire la activitatea vizitatorilor cu această dimensiune.
Oraș, Continent, Țară: Deși aceste trei dimensiuni pot părea foarte simple, ele oferă adesea cele mai critice și utile informații cu privire la vizitatorii site-ului dvs. Identificarea grupului țintă corect este una dintre părțile fundamentale ale oricărei afaceri, iar aceste trei dimensiuni ajută la rezolvarea acestei dileme.
S-ar putea să te fi gândit că produsele tale se adresează cel mai bine orașului „Y” al țării „X”, dar traficul pe site-ul web s-ar putea dovedi contrariul. Prin urmare, aceste trei dimensiuni sunt de maximă importanță.
Cuvânt cheie: această dimensiune primară se dovedește a fi un schimbător de joc pentru afacerea dvs. Oferă date clare re
urmărind ce cuvinte cheie au folosit vizitatorii dvs. înainte de a ajunge pe site-ul nostru web, în timp ce căutau oricare ar fi ele.
Atât cuvintele cheie plătite, cât și cele organice (neplătite) sunt capturate în datele colectate; prin urmare, este atotcuprinzător. Ajută la implementarea SEO și SEM pentru conținutul pe care îl publicați pe site-ul dvs. și, dacă este făcut corect, crește semnificativ traficul către site-ul dvs.
Pagina de destinație: încă o dimensiune crucială, aceasta vă ajută să identificați exact de unde fiecare dintre vizitatorii dvs. este redirecționat către site-ul dvs. web. De multe ori se poate întâmpla ca site-ul dvs. să atragă trafic slab din cauza marketingului afiliat semnificativ mai scăzut în care sunteți implicat decât concurenții dvs.
Din cauza optimizării slabe pentru motoarele de căutare (SEO), pagina dvs. web nu este clasată mai sus în căutările Google. Drept urmare, scriitorii de blog nu te pot identifica ca fiind unul dintre furnizorii de produse/servicii atunci când introduc nume de site-uri web ca sugestii în articolele lor.
Numeroase astfel de probleme pot fi identificate prin această singură dimensiune sau în coeziune cu alte două dimensiuni secundare, pe care le vom analiza mai târziu în acest articol.
Medie: este cunoscut faptul că traficul este obținut pe site-uri web prin mai multe surse, recomandări, marketing prin e-mail, căutări organice sau căutări plătite. Dimensiunea „Mediu” vă ajută să identificați care dintre aceste canale v-a adus fiecare vizită de utilizator.
La ce ar ajuta asta? Ar ajuta foarte mult la determinarea canalelor cărora să se aloce mai mult buget și unde să se reducă.
Cheltuirea unui buget de marketing fără discernământ fără date solide care să susțină deciziile dvs. s-ar putea dovedi adesea o mișcare imprudentă. Această dimensiune este utilă în astfel de cazuri. Acesta cuprinde medii identificate cu parametrul utm_medium.
Dimensiuni secundare
Acum că aveți o perspectivă corectă asupra dimensiunilor primare majore și a modului în care acestea funcționează, să ne uităm la dimensiuni similare care funcționează în conjugare cu primele pentru a oferi rezultate mai detaliate cu rapoartele GA. Există aproximativ 100 de dimensiuni secundare disponibile, dintre care le vom analiza doar pe cele mai relevante:
Cont: există o corespondență unu-la-unu între numele contului Google Ads și ID-ul clientului Google Ads, după cum se vede mai jos.
Formatul de anunț: formatul în care este publicat anunțul dvs., fie că este text, imagine, video, flash etc., aduce variații în ceea ce privește implicarea utilizatorilor, reținerea, conversia și alte valori. Astfel, atunci când este combinată cu unele dimensiuni primare, această dimensiune oferă informații utile cu privire la tacticile de publicitate direcționate.
Categorie de afinitate: categoriile de afinitate sunt folosite pentru a ajunge la clienții potențiali și pentru a-i face conștienți de marca sau produsul dvs. Acești utilizatori se găsesc la capătul superior al pâlniei de achiziție, aproape de începutul procesului.
După cum se poate înțelege din definiție, utilizarea acestei dimensiuni secundare în analiza rapoartelor ajută la luarea deciziilor critice legate de strategia publicitară, canale și chiar alocarea bugetului.
Public: Analytics are proprietatea inteligentă de a grupa utilizatorii împreună pe baza diferitelor combinații de atribute care conferă un aspect semnificativ specific afacerii dvs.
Analytics vă ușurează sarcina de segmentare a clienților, oferindu-vă o cohortă țintă personalizată pe baza acestor combinații de atribute.
Proliferarea afacerii dvs. prin optimizarea strategiilor de direcționare și de publicitate devine mult mai ușoară datorită acestei dimensiuni unice.
Opțiuni de plată: în timpul procesului de plată, utilizatorii beneficiază de servicii de livrare de la diferiți furnizori de servicii logistice, de exemplu, FedEx, DHL, UPS pentru opțiunile de livrare; în mod similar, în cazul opțiunilor de plată, diferiți utilizatori optează pentru o varietate de opțiuni, de la AmEx, Visa, Mastercard etc. Atunci când este asociată cu Shopping Stage, această dimensiune secundară oferă informații critice asupra comportamentului de cumpărături al clienților.
Categoria dispozitivului: Categoria dispozitivului face parte integrantă din rapoartele Google Analytics. Fie că este vorba despre un laptop, un mobil sau o tabletă – identifică fiecare dispozitiv de pe care vizitatorii dvs. s-au conectat la site-ul dvs. web. Aceasta oferă o perspectivă asupra demografiei clienților și a modului în care clienții potențiali vă văd interfața cu utilizatorul (UI).
Dacă traficul este semnificativ mai mic de la un anumit tip de dispozitiv, ar trebui să îl analizați. Poate pierdeți conversii semnificative pur și simplu pentru că interfața de utilizare nu este ușor de utilizat de pe dispozitivul respectiv.
Vârsta, sexul, țara: Aceste trei variabile secundare, împreună cu alte atribute demografice, formează cheia procesului STP pentru orice afacere. adică segmentarea, direcționarea și poziționarea. Atunci când sunt utilizate în combinație cu diferite seturi de dimensiuni primare, aceste dimensiuni oferă o mină de aur de perspective demografice asupra diferitelor cohorte de vizitatori, ajută la construirea de segmente de public și contribuie în mare măsură la extinderea afacerii dvs.
Segmentul de pe piață: acești utilizatori au șanse mai mari să fie interesați să cumpere produse sau servicii din categoria dată. Acești clienți se află în etapa finală a procesului de cumpărare și se află în partea de jos a pâlniei de cumpărare.
Altă categorie: acestea sunt categorii definite mai bine decât afinitate sau pe piață și vă permit să găsiți utilizatori care nu se încadrează în niciuna dintre celelalte categorii. O explicație mai detaliată poate fi înțeleasă din ilustrația de mai jos.
Bucket de utilizator: aceasta este o caracteristică unică și interesantă pe care GA o oferă utilizatorilor săi. Utilizatorii sunt împărțiți aleatoriu în grupuri în scopul testării A/B și, prin urmare, o mare parte a eforturilor de marketing din partea dvs. sunt automatizate. Numărul de capete din fiecare „găleată” variază între 1-100.
Cum să implementați combinațiile dimensiuni-metrice
Nu toate valorile și dimensiunile pot fi combinate. Fiecare parametru și valoare este atribuit un domeniu: la nivel de utilizator, la nivel de sesiune sau la nivel de accesare. Este logic să combinați parametri și valori cu același domeniu de aplicare. Sesiunile, de exemplu, este o valoare pe care o puteți utiliza numai cu parametri la nivel de sesiune, cum ar fi Sursă, Medie, Țară sau Oraș.
Dimensiuni personalizate
Parametrii personalizați din contul dvs. Analytics sunt similari parametrilor prestabiliți sau impliciti, cu excepția faptului că îi definiți singur. Acestea pot fi folosite pentru a colecta și a evalua date pe care Analytics nu le urmărește automat.
Scopul dimensiunilor personalizate
Folosind parametrii și valorile personalizate, puteți combina datele Analytics cu date non-Analitice, cum ar fi datele CRM. Puteți urmări succesul în raport cu parametrii dvs. esențiali în rapoarte personalizate personalizabile și ușor de citit, urmărind aceste date cu parametri personalizați.
În Rapoartele personalizate, parametrii personalizați pot fi utilizați ca parametri principali. De asemenea, le puteți utiliza în rapoarte normale ca segmente și dimensiuni suplimentare.
Ciclul de viață al dimensiunii personalizate
Un parametru sau o valoare personalizată are patru etape în ciclul său de viață:
Configurație – un index, un nume și alte atribute, cum ar fi domeniul de aplicare, definesc parametrii și valorile dvs. personalizate.
Colectare – de la implementarea dvs., trimiteți parametrii și valorile personalizate către Analytics.
Prelucrare – datele sunt procesate în funcție de dimensiunea și definițiile de valori specifice, precum și de orice filtre de vizualizare de raportare.
Raportare – în interfața de utilizator Analytics, creați rapoarte noi utilizând parametrii și valorile specificate de dvs.
Domeniul de aplicare și prioritatea
Sfera unei valori de dimensiune personalizată specifică accesările care vor fi conectate cu aceasta. Domeniul de aplicare este împărțit în patru categorii: produs, accesare, sesiune și utilizator.
Produs – valoarea unui produs este aplicată produsului pentru care a fost setat (numai comerțul electronic îmbunătățit).
Hit – valoarea este aplicată singurului hit pentru care a fost setată.
Sesiune – valoarea atribuită tuturor accesărilor dintr-o singură sesiune se numește sesiune.
Utilizator – până când valoarea se modifică sau dimensiunea personalizată devine inactivă, valoarea utilizatorului este aplicată tuturor accesărilor din sesiunile curente și viitoare.
Restricții și constrângeri
Pentru diferite dimensiuni personalizate, sunt disponibili 20 de indici. Pentru dimensiunile personalizate, 360 de conturi au 200 de indici disponibili. Nu puteți șterge dimensiunile personalizate, dar le puteți dezactiva. Cel mai bine este să evitați reutilizarea dimensiunilor personalizate. Când editați numele, domeniul de aplicare și valoarea unui parametru personalizat, atât valorile vechi, cât și cele noi pot fi asociate fie cu numele vechiului, fie cu cel nou.
Îmbină datele în rapoartele dvs., astfel încât un filtru să nu le poată separa în mod fiabil. Când sunt asociate cu date demografice, anumiți parametri personalizați nu sunt disponibili în rapoarte. Când solicitați parametri personalizați cu date demografice, este posibil să întâlniți limite de prag sau de incompatibilitate în raportare sau prin API.
In concluzie
Dacă ar fi să simplificăm lucrurile, Parametrii din Google Analytics sunt doar anteturile pentru rândurile din rapoartele dvs. Dar, atunci când disecați fiecare dimensiune cu perspicacitate și precizie, se dezvăluie o comoară de date valoroase pentru afacerea dvs.
Este necesară o înțelegere detaliată a parametrilor și a valorilor cursului pentru a interpreta cu precizie rapoartele GA. Interpretarea greșită a dimensiunilor rapoartelor GA poate avea consecințe neplăcute în afacerea dvs.
Pe de altă parte, cu cunoștințele adecvate, puteți debloca cu ușurință mantra succesului în afacerea dvs. cu rapoartele Google Analytics.
- 0
- De royalwgint



